همه چیز در مورد تست لپ تاپ استوک

همه چیز در مورد تست لپ تاپ استوک

 

 خرید لپ تاپ استوک : یکی از بهترین توصیه‌ها برای افرادی‌ که می‌خواهند با صرف هزینه پایین‌تری لپ‌تاپ قوی و مناسب داشته باشند خرید لپ تاپ استوک است. برای خرید یک لپ‌تاپ استوک مانند تهیه یک لپ‌تاپ نو نیاز است نکاتی را حتما رعایت کنید. در این مقاله به روش های تست لپ تاپ استوک در حین خرید می پردازیم.

 

بررسی ظاهری لپ تاپ

شما می‌توانید لپ‌تاپ‌های استوک را از بین هر برندی خریداری کنیدو سلامت ظاهری آن را بررسی کنید. سلامت ظاهری شامل بدنه‌ی لپ‌تاپ، لولای درب، قاب دور LCD، کلیدها، تاچپد، پورت‌های ورودی دستگاه و پیچ‌های پشت لپ‌تاپ می‌‍‌شود. مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی نمایشگر، لولای لق شده، تاچپد غیرفعال ‌و کیبورد معیوب شاید در ابتدا مشخص نشود یا ترک‌ها قابل دیدن نباشند. اما بعدها باعث بروز مشکلات زیادی شوند. بدنه لپ‌تاپ را با دقت بررسی کنید. 

اگر قسمت سریال لپ تاپ استوک کنده شده بود از خرید آن منصرف شوید. جعبه یک دستگاه شناسنامه آن است پس از وجود آن مطمئن شوید. این را نیز بدانید که حتما باید شماره سریال روی محصول را با جعبه تطبیق دهید تا از اصالت آن اطمینان حاصل کنید. اگر از اطراف فریم لپ‌تاپ شاهد نشت نور بودید از خرید آن اجنتاب کنید زیرا ممکن است در اثر ضربه ایجاد شده باشد. همچنین همه پورت‌ها را چک کرده و امتحان کنید. علاوه بر آن باید همه کلیدهای کیبورد را نیز چک کنید تا در صورت خرابی اقدام به خرید نکنید. اسپیکرها و وبکم دستگاه را حتما چک کنید تا از سلامت اسپیکرها نیز مطمئن شوید.

 

 

نمایشگر لپ تاپ استوک

برای خرید لپ تاپ و بررسی وضعیت ظاهری آن یکی از بخش‌های مهمی که باید به آن توجه کنید نمایشگر آن است. هنگام روشن شدن از سالم بودن صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید که مبادا پیکسل سوخته داشته باشد. همچنین از وضوح رنگ‌ها و شفاف بودن آن‌ها مطمئن شوید. برای این کار باید ویدئویی پخش کنید و تمامی بخش‌های نمایشگر را به طور کامل چک کنید. راه دیگری که وجود دارد این است که در هنگام خرید از نرم‌افزارهای تست نمایشگر مانند Is My LCD Ok یا Pass Mark Monitor Test 4.0 Build 1000 استفاده کنید.

 

 

پورت های لپ تاپ استوک

گاهی ممکن است پورت‌های دستگاه به درستی کار نکنند و فروشنده به شما بگوید بعد از نصب ویندوز جدید این مشکل حل می‌شود. اما پورت‌ها به برد اصلی متصل‌اند. و به هیچ عنوان قابل تعویض نیستند.

تست فن و خنک کننده لپ تاپ استوک

خنک‌کننده‌های لپ‌تاپ بعد از یک مدت حتما به سرویس دوره‌ای احتیاج پیدا می‌کنند. اگر شخص قبلی در انجام این کار کوتاهی کرده باشد صدمات زیادی به لپ تاپ وارد خواهد شد. شما می‌توانید از نرم افزار سالم بودن فن لپ تاپ HW Monitor استفاده کنید تا هنگام خرید لپ تاپ آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

رم و هارد لپ تاپ استوک

برای تست رم لپ‌تاپ استوک باید چندین برنامه را به صورت همزمان باز کرده و در مرورگر نیز چندین تب را همزمان باز کنید. اگر لپ‌تاپ مورد نظر هنگام انجام چند کار با هم به مشکل بخورد یا ضعیف عمل کند و دچار هنگ شود، لپ‌تاپ خراب است . یکی از بهترین نرم افزارهای تست سخت افزار لپ تاپ برای حافظه رم، نرم‌افزارهای Maxx Mem و Maxx Pi هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سالم بودن پردازنده و گرافیک لپ تاپ استوک

زمانی که لپ‌تاپ روشن می‌شود و سیستم به کندی و با زحمت بالا می‌آید یکی از دلایلی خواهد بود که باید نگران سلامت پردازنده لپ‌تاپ مورد نظر باشید. لپ‌تاپ‌های استفاده شده معمولا پرصداتر و کندتر لود می‌شوند. برای مشاهده مشخصات لپ‌تاپ می‌توانید عبارت dxdiag را در بخش Run در منوی Start تایپ کنید. برای نحوه تست لپ تاپ استوک از لحاظ پردازنده از نرم‌افزار Furmark نیز می‌توانید استفاده کنید. علاوه بر این نرم‌افزار، از CPU Burner نیز می‌توانید کمک بگیرید. در حین کار با این برنامه اگر دستگاه خاموش شد یا هنگ کرد پردازنده مشکل دارد. یکی دیگر از گزینه‌ها برای بهترین نرم افزار تست سخت افزار لپ تاپ که مختص سی پی یو می‌باشد Cinebench است.  برای تهیه لپ‌تاپ حتما باید یادتان باشد پردازنده آن نسل هفتم یا بالاتر باشد. همچنین در نام مدل آن عدد 7 یا بالاتر را نشان دهد.

کیبورد لپ تاپ استوک

خرید لپ‌تاپ با کیبورد و تاچپد خراب می‌تواند تجربه خیلی تلخی برای هر کاربر باشد.  با وجود اینکه برای تاچپد جایگزین وجود دارد و می‌توان به صورت همیشگی از موس برای کار استفاده کرد. اما توجه به سالم‌بودن تاچپد از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین با صفحه‌کلید لپ‌تاپ حتما کار کنید تا از سالم‌بودن همه دکمه‌ها مطمئن شوید. برای تست کیبورد و موس می‌توانید از نرم‌افزار PassMark Keyboard Test استفاده کنید.

 

 

سالم بودن وای فای و بلوتوث

برای این کار کافی است با شبکه‌کردن اینترنت گوشی خود و اتصال آن به لپ تاپ استوک از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.

 

تعمیرشده یا نشده بودن لپ تاپ استوک

پیچ‌های لپ‌تاپ با یک قفل کلاژدار باز می‌شوند. این قفل‌ها تنها با پیچ‌گوشتی و فشار باز می‌شوند. اگر در محل قرارگیری پیچ‌ها شاهد رنگ نقره‌ای یا آثار باز‌شدن بودید، به این معنی‌ست که لپ‌تاپ تعمیر شده است. البته گاهی این بازشدن لپ‌تاپ می‌تواند به دلیل ارتقا هارد، حافظه رم یا تمیزکاری باشد. بعد از اینکه تعمیرشده بودن یا نبودن دستگاه را چک کردید. حواستان باشد که قطعات آن تعویض نشده باشند. اگر قطعه‌ای عوض شده باشد باید بدانید از چه نوعی است و به چه دلیل معاوضه شده است.

 

 

تست گرافیک، پردازنده، رم و هارد لپ تاپ استوک

از مهم‌ترین قسمت‌های راهنمای خرید لپ تاپ استوک که هنگام خرید باید به دقت بررسی کنید قطعا بخش سخت‌افزار و فنی لپ‌تاپ خواهد بود. در این قسمت ما پردازنده، گرافیک، رم و هارد را داریم که باید حتما به دقت مورد تست قرار گیرند. هر کدام از این بخش‌ها اگر با مشکل مواجه شده باشند باید مورد آزمایش قرار گیرند.

 

مادربرد در لپ تاپ های استوک

در هنگام بوت‌شدن دستگاه اگر گوش خود را نزدیک لپ‌تاپ ببرید و صدای بوق بشنوید قطعا این لپ‌تاپ دچار مشکل می‌باشد. همچنین صداهای بیشتر بعد از بوت‌شدن نیز نشان‌دهنده این است که باید به کل قید این لپ‌تاپ را بزنید.

سلامت باتری لپ تاپ استوک

از موارد مهم دیگری که در لپ‌تاپ وجود دارد و هنگام خرید باید به آن توجه کنید باتری و شارژر آن است. بعد از به برق‌زدن شارژر و وصل‌کردن آن به لپ‌تاپ روند شارژشدن باتری و سلامت آن را زیر نظر بگیرید. اگر لپ‌تاپ دچار خاموشی ناگهانی شود یا به درستی شارژ نشود آلارم خطر را نشان می‌دهد و باید در خرید آن دچار تردید شوید. برای چک‌کردن سالم‌بودن باتری می‌توانید از نرم افزار تست باتری لپ تاپ Battery Care استفاده کنید. همچنین Battery Info View به گفته برخی افراد بهترین نرم افزار تست باتری لپ تاپ می‌باشد. اما در کل اگر از عمر باتری لپ‌تاپ مورد نظر بیشتر از 4 سال گذشته باشد خیلی نمی‌توانید روی آن حساب باز کنید.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.