استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقا کیفیت بازی ها در ویندوز 11

استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقا کیفیت بازی ها در ویندوز 11

 

خبرها نشان می دهد که شرکت مایکروسافت درحال توسعه ی یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود گرافیک بازی ها در سیستم عامل ویندوز ۱۱می باشد. این ویژگی که به "رزولوشن فوق اتوماتیک" معروف است، با استفاده از هوش مصنوعی، بازی های پشتیبانی شده را با وضوح بالاتر، جزئیات بیشتر و عملکردی بهتر اجرا می کند.

 

 

 مایکروسافت تنها شرکتی نیست که برای ارتقای گرافیک بازی‌ها در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی است. شرکت‌های AMD و Intel نیز به  فناوری‌های FidelityFX Super Resolution (FSR) و Xe Super Sampling (XeSS) را ارائه کرده‌اند که کارایی و عملکردی مشابه سیستم “Automatic Super Resolution” دارند.

شرکت انویدیا با ارائه DLSS 3.0 در زمینه ی ارتقا با هوش مصنوعی پیشتاز است. این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر بازی‌ها را به طور شگفت‌انگیزی توسعه می‌دهد و تجربه‌ای بصری بی‌نظیر را به تماشا می گذارد.

ما نمیدانیم جزئیات این ویژگی چیست چون مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی آن را اعلام نکرده است. ممکن است نیازی به سخت‌افزار خاصی نداشته باشد که این امر می‌تواند یک مزیت برای داشتن یک ویژگی بومی ویندوز در مقابل نسخه‌های انویدیا، ای‌ام‌دی یا اینتل باشد که نیازمند معماری گرافیکی خاصی هستند. بنابراین ویژگی ویندوز ممکن است به کاربران اجازه دهد تا بدون نیاز به خرید کارت گرافیک جدید، از این قابلیت ویژه استفاده کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.